2014. november 21., péntek

Barcelona :) :)

Sziasztok!

2014. november 16-án megtörtént az, amire oly rég vártam: eljutottam Barcelonába :) :)
Betti még 15-én este felutazott hozzám, így nem kellett korán kelnie vasárnap a korai indulás miatt. Naivan azt hittük, hogy fogunk tudni kicsit aludni..... de végül úgy alakult, hogy egy percet sem aludtunk..... Én 14-én este fejeztem be a melót a szabadság előtt.... így volt időm pakolni simán még szombaton.... de ez sem így történt...... naaaa én ezért sem aludtam, mert kb. egész éjszaka pakoltam, hogy semmit se hagyjak itthon.... és az a durva, hogy csak egy hátizsákot vittem..... xD xD


A gép reggel 6:15-kor indult, ami azt jelentette, hogy már reggel 4:30-ra ki kellett érni a reptérre a biztonsági ellenőrzés miatt..... mert ugyebár nem lehet tudni, mennyien várakoznak ott.... én totál aggódtam, hogy a szívemben levő platina miatt olyan szinten besípolok, hogy még Békés megyében is hallani fogják apumék..... de nem így történt, mert én nálam meg sem szólalt a sípoló hang az átmenetelemnél, pedig rajtam volt a gyűrűm és a cipőmben is volt egy kevés fém..... viszont Bettivel még a cipőt is levetették...... úgy látszik, én még könnyen megúsztam :D :D

Bettivel nagy izgalmak közepette vártuk, hogy kiírják, melyik kapunál kell beszállnunk a gépbe. Ahogy kiírták, mentünk is..... viszont a fapados járatoknál itt, Budapesten teljesen máshogy van..... nem a terminálból közvetlen jutsz a gépre, hanem még kb. gyalogolni kell kb. fél kilométert..... és ez nem vicc...... szinte ilyen hangárokba..... és ott ellenőrizték a beszállókártyákat és utána szállhattunk fel a gépre..... xD xD

Ahogy felértünk a gépre...... Betti szó szerint el kezdett parázni, hogy ő bizony nem ül az ablakhoz. Szinte remegtek a lábai.... én viszont szívesen ültem az ablaknál :D :D Kicsit én is izgatott voltam emiatt.... hiszen még sosem ültem repülőn eddig..... és meg kell nyugtassak mindenkit (főleg azokat, akik szintén paráznak tőle, mert még nem utaztak vele), hogy teljesen felesleges parázni, teljesen simán ment a felszállás és a leszállás is..... talán ami kicsit para lehet az embereknek: a kis turbulencia, amikor rázkódik a gép, illetve amikor úgy fordul a gép, hogy egy oldalra dől picit az egész..... de be van kötve az ember.... egyáltalán nem kell félni ettől ;) :)
Az embert viszont kárpótolja a kilátás: még sötét volt, amikor felszálltunk, ezért láttam egész kivilágított városokat, amikor felkelt a Nap, utána láttam folyókat, tavakat. Szerencsénk volt, mert láthattuk a gépből az Alpokat és a Francia Riviérát is :) :)

Kicsivel több, mint 2 órás repülés után megpillanthattuk Barcelona városát a gépből :) :) Mondanom sem kell, hogy az élmény felejthetetlen volt :) :)

A leszállás után (itt a terminálba közvetlen tudtunk a gépről bemenni xD) a repülőtérről vonattal mentünk be a városba. A tömegközlekedés nagyon jó és modern, rengeteg vonallal, teljesen behálózva a várost :) :) Nekünk egyszer kellett átszállni (vonatról a metróra), hogy egyszerűen eljuthassunk a szállásunkra :)
Egy kis kavarodás után végül egy ismerős által Brigiéknél aludtunk (és nem Krisztiánéknál), akik nagyon kedvesek és aranyosak voltak. Ők mind magyarok, akik már jópár éve kinn élnek Barcelonában :) :) Brigi megdicsérte a spanyol kiejtésemet, ami igazán jól esett :) :)

A barcelonaiakról annyit kell tudni, hogy simán értik a spanyolt (vagyis amit én mondtam nekik, azt simán), nekik semmit sem jelent a zebránál a piros lámpa xD de ami a legfontosabb jellemzőjük, hogy nagyon közvetlenek és kedvesek. Amikor én információt kértem tőlük a metróállomásról, illetve az átszállásról, nagyon kedvesen megmutatták hogy merre találom és mosolyogtak :) :)

Bettivel próbáltunk minél több mindent megnézni :) Rengeteget sétáltunk, de megérte, mert a sok séta során iszonyat sok látnivalót sikerült megnéznünk :) :) Barcelona kb. fele annyi területen fekszik, mint Budapest, viszont lakosság terén kb. ugyanannyian laknak Barcelonában, mint Budapesten, ezáltal az következik, hogy a népsűrűség sokkal magasabb is :)

Első nap főképp a belvárost, a Ramblát, a tengerpartot néztük meg, második napra jutott a Güell Park, a Sagrada Família, illetve az Arc de Triomf környéke. Harmadik napon pedig a Cituadella Park, tengerpart ismételten (mert imádjuk a tengerpartot) és a Placa de Espana-t néztük meg :) Bettivel ugráltunk a tengerparton a Taylor Swift: You belong with me-re is! Úgy, mint a régi albiban! :D :D

Azzal tisztában voltunk, hogy Barcelonában rengeteg látnivaló van és ez a 3-4 nap nem igazán lesz elég minden megnézni, de hogy ennyire de ennyire sok látnivaló legyen...... szinte hihetetlen :D :D
Emellett pedig gyönyörű maga az egész város..... én nagyon magaménak éreztem egész ottlétem alatt! Be kell hogy valljam, hogy hiányzik :$  Érdemes több ajándékboltba is bemenni, mert elég nagy különbségek lehetnek.... mi a Sagrada mellett levő egyik ajándékboltba jártunk, én a második alkalommal a képeslapokat már ingyen kaptam, valószínűleg, mert az előző napi eladó sráccal spanyolul beszélgettem és a másik eladó ezért adott nekem kedvezményt...... amin Betti igen csak kiakadt, hogy ő miért nem kapott kedvezményt xD xD Hát ilyen ez :D :D Brigi erre csak annyit mondott, hogy a barcelonai pasiknál sosem lehet tudni, mert elég sok a meleg pasi a városban :D :D

Árakról röviden annyit, hogy nagyon minimálisan drágábbak, mint Magyarországon, de volt olyan termék is, amely olcsóbb volt, mint itthon. Viszont érdemesebb Barcelonában is a Lidl-be és egyéb szupermarketekbe menni, mert ott sokkal olcsóbb minden, mint a turisztikai látványosságok közelében! :) Arra rájöttem, hogy nem szabad joghurtot venni, mert nem nagyon lágy..... tejet elég keveset raknak bele..... és nem élmény enni.... :/ de minden mást leszámítva nagyon jó termékek vannak itt is :) :)

Pasikról..... vannak igen jópasik ott és vannak kevésbé vonzóak, de ízig-vérig mediterránok, ha véletlen találkozik az ember szőke hajú, kék szeműekkel, akkor azok tuti turisták.... xD xD de minden személyre vonatkozik az a megállapítás, hogy a vérükben benne van az a fajta mentalitás, amit a spanyolok képviselnek..... mondanom sem kell.... az én pasim is mediterrán.... tudom, hogy milyen a mentalitásuk xD xD be kell hogy valljam: nem kicsit jön be :D :D

Sikerült igen sok ajándékkal hazatérni is, rokonoknak és barátoknak képeslapokat, kulcstartókat, hűtőmágneseket vettem, amik igen szépen néznek ki, magamat pedig megleptem egy Barcelona-s karkötővel és egy bögrével, illetve kulcstartóval is, mert ezek a kulcstartók iszonyat jól néznek ki :)

Betti egy üvegben tengervizet, homokot és kagylókat rakott és azt akarta hazavinni..... de a biztonsági ellenőrzésnél természetesen elvették tőle (nem is értem, hogy mit gondolt.... őt mindig észreveszik a biztonságiak xD xD), és mindezek mellett elkobozták az avonos folyékony termékeit is..... amit amúgy sajnáltam a hatalmas, kitörő nevetéseim ellenére is xD xD Tőlem oda és vissza nem vették el a tusfürdőmet sem.... észre sem vették..... még Brigiék is meg voltak lepve, hogy tudtam áthozni? xD
Hát ilyen ez a reptéri ellenőrzés, amiből én jöttem ki jobban :D :D

Egyik kinn élő ismerősöm, Krisztián már írta is, hogy mehetnék hamarosan megint, mert sajnos a rövid idő miatt elmaradtak a közös programok, de megígértem neki, hogy legközelebb bepótoljuk mindet :D :D Én is várom, hogy minél hamarabb visszamehessek ebbe a lenyűgöző városba :) :)

Barcelonáról igen sok mindent tudnék még írni, szinte nem is elég a hely.... de tényleg mindenkinek azt ajánlom, ha esélye adódik, akkor menjen el megnézni, mert élőben még szebb!!!! :) :)
Hálás vagyok az életnek, a sorsnak, hogy megadatott nekem ez az élmény :) Remélem, hogy az elkövetkező időszakokban is lesz alkalmam a visszatérésre, újabb élmények szerzésére :) :)

Most pedig jöjjön néhány kép és egy meglepetés kép --> nem nagyon szoktam magamról képet közölni, eddig csak egyszer fordult elő, és most láthattok rólam képet ismét..... de azért mégsem teljeset :P a titokzatosság kedvéért ;) :)



































Legyetek jók, vigyázzatok magatokra!
Hamarosan jelentkezek!
Üdv: Steve :) :)

Shakira - Loca :) :)
Taylor Swift - You belong with me :) :)
U2 - Beautiful day :) :)
Kelly Clarkson - Breakaway :) :)

2 megjegyzés:

  1. Jó kis beszámoló és a képek is fantasztikusak!
    Tudtatok fürödni a tengerben?

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm kedves Santiago és a többieknek is, akik e-mailben írtak, de nem volt nehéz fantasztikus képeket csinálni, mert maga a város gyönyörű.... nem az ügyességemen múlt :) :)

    VálaszTörlés