2015. november 3., kedd

Minden ami Olaszország.... :D

Sziasztok!

Olaszországról mindenkinek más jut eszébe. Egy ideje már felkeltette az érdeklődésemet nekem is. Van egy kedves ismerősöm, Kriszta, akinek a neve számomra már egybeolvad Olaszországéval. Évente többször is szokott menni Firenzébe. Illetve van egy másik kedves ismerősöm, Barbi, aki Rómában élt egy rövid időszakot, mert ott tanult olasz nyelvet egy nyelviskolában. Ők szoktak mindig sokat mesélni a napfényes Itáliáról :) :)


Erről az országról sokat tanulhatott mindannyiunk a történelem órákon, hisz az egyetemes része javarészt a rómaiakról szól, akiknek igen sok emlékművet is köszönhetünk (egész Európában) :)

Olaszország iránt elsőnek akkor kezdtem el érdeklődni (bár ez még nem volt akkor olyan nagy érdeklődés), amikor láttam a Napsütötte Toszkána című filmet.... amely szerintem egy nagyon jó film, tele csodálatos helyekkel és történetekkel :)


Azután, amikor jobban elkezdett az érdeklődésembe kerülni, az nem más volt, mint az idei Eurovíziós dalfesztivál :D Az olasz előadást egy olyan együttes adta elő, amely 3 pasi tagból áll :) Ez volt az Il Volo együttes :) A Grande Amore című daluk 3. helyezett lett, és rám is igen nagy hatást gyakoroltak, főleg Ignazio..... de szerintem már írtam erről.... nem is keveset.... xD xD





Majd kapom az észrevételeket, hogy mekkora céda vagyok (főleg Zéé-től xD), hogy az olasz pasik miatt kezdtem el érdeklődni az ország iránt..... de nem tagadom, tényleg nagyon helyes pasik vannak ott :D xD Nekem mindig is bejöttek a mediterrán pasik (az exem is mediterrán volt), szerintem ezzel nem vagyok egyedül :D ;)

Az olasz konyha is érdemel némi szót, hiszen olasz tésztás kaják nélkül nincs élet :D szerintem :D
Nem tagadom, nagyon sűrűn eszek ilyen ételeket, nagy kedvencem a Bolognai spagetti és mi tagadás, jól is készítem el :D :D Bár nem is lehet nagyon elrontani.... de azért naaa ügyes vagyok :D xD


Azóta elkezdtem utánanézni olasz városoknak, helyeknek. Az elmúlt időszakban és mostanában is egyre több olasz nyelvű zenét hallgatok :) Megfertőzött az olasz kultúra, ha lehet így fogalmazni :D
Azóta felkerült a jövő évi bakancslistámra Róma is :) Eddig még nem nagyon tűnt fel (ezért bocsi), de ez a város tele van rengeteg látnivalóval, amit persze eddig is tudtam, csak azt nem, hogy ennyire sok :) Valahogy Barcelona túlságosan nagy hangsúlyt kapott eddig.... :D
Remélem, hogy jövőre sikerül eljutni ebbe a különleges hangulatú városba is :) :)


Épp ma meséltem Krisztának, hogy mennyire elkezdtem érdeklődni Olaszország iránt, ő csak így reagált: "Nem lepődök meg, hisz az egész egy csoda!" :D :D

Sok embernek (és most már nekem is) tetszik az olasz nyelv, így elhatároztam, hogy a spanyol után az olaszt fogom majd elkezdeni tanulni, mert szerintem egy igazán pörgős, temperamentumos hangzása van, amit szívesen tanul az ember :) :) Már annyira érdekelt ez a dolog, mármint néhány szó, hogy letöltöttem az olasz kezdő anyagot, de tudom, hogy mindent szép sorjában, így az olasz majd csak a spanyol megfelelő szintjének elérése utánra marad.... viszont nyelvtanulás terén már megvan a jó pár éves terv :D :D























Remélem, hogy ti is kedvet kaptatok Olaszországhoz vagy az olaszokhoz :P :D
Vigyázzatok magatokra! Hamarosan jelentkezek! :)
Üdv: Steve :)

Il Volo - L'amore si muove :)
Tiziano Ferro - Perdono :)
Eros Ramazzotti - Fuoco nel fuoco :)
The Three Tenors - Nessun Dorma :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése